Digitale Registratie en Planning voor Evenementen

Volledig Inzicht in de Logistieke Bewegingen

Wie is Fairexx

Met meer dan 20 jaar ervaring levert Fairexx aan nationale en internationale evenementen en beurzen, van rockconcert tot medische congressen. Daarin adviseren, plannen en leveren ze logistieke oplossingen op maat voor beurzen van elke omvang.

Er is altijd veel te plannen en te organiseren in een logistiek proces. De eisen en doelstellingen zijn hierin belangrijk om onduidelijkheden te voorkomen. Behoeftes, eisen en tijdschema’s kunnen echter last-minute wijzigen en hier flexibel mee om kunnen gaan is essentieel. De documentatie die hiermee gepaard gaat (zoals aanvraagformulieren, douane papieren) moeten eenvoudig gedistribueerd kunnen worden binnen dit proces.

Het doel van Fairexx is om te ontzorgen, vanaf het moment dat er een zending opgehaald wordt. De zending wordt gemonitord en eventuele douane formaliteiten worden hierin meegenomen, zodat de zending altijd op tijd op de stand staat.  Tijdens een evenement wordt de opslag van o.a. verpakkingsmateriaal, gereedschappen, flyers etc. ook verzorgd.

Wanneer een beurs voorbij is wordt alles (zoals verpakkingsmateriaal) zo snel mogelijk terug gegeven op de stand zodat de zending weer ingepakt kan worden. Het retour proces (met o.a. retour labels en het daadwerkelijk oppikken van de goederen voor retour naar een volgende beurs, een loods of elders) wordt dan ook gedaan.

Om inzicht te geven in dit proces, de planning te kunnen faciliteren en daadwerkelijk goederen (en opslag) te kunnen monitoren is er een informatie systeem ontwikkeld om het proces efficiënter en sneller te laten verlopen.

De vraag naar software op maat

Om de organisatie van dit logistieke proces goed te faciliteren heeft Innovine een Logistiek Informatie Systeem (genaamd FLIS) ontwikkeld in samenwerking met Fairexx.  De behoefte voor het automatiseren/digitaliseren van de bedrijfsprocessen is ontstaan om ‘het werk’ en daarmee de organisatie van de logistieke processen beter, sneller en efficiënter te laten verlopen. Daarnaast kon er een flinke kostenbesparing gerealiseerd worden op de huidige manier van werken.

WAT WAS DE OPLOSSING?

De applicatie zorgt ervoor dat de medewerkers van Fairexx inzicht in het gehele logistieke proces hebben.  De verschillende (interne) product voorraden worden geregistreerd in het systeem en worden gepland om naar verschillende beurzen/evenementen te gaan, ook wordt bijgehouden waar welke producten zijn en wanneer ze weer terug in voorraad komen. Tevens wordt er (indien noodzakelijk) ook toegang gegeven aan de leveranciers van Fairexx, zodat ook derde partijen inzicht hebben in voorraad en planning. Hiermee is het proces transparant voor de leveranciers waarmee Fairexx samenwerkt.

Vragen? Neem contact op

Keep
In Touch